Varför?

Varför gör vi människor som vi gör?

Vi dömer folk som är aggressiva men varför är de aggressiva? De är inte aggressiva bara för att vara det, utan de flesta är rädda och då menar jag inte oroliga utan skräckslagna inombords och det omvandlas till ilska för att skydda sig själv. Vi borde sluta trakasera folk, sluta med all mobbing och misshandel för varför kränker vi folk ens när de redan är fruktansvärt rädda? Vi har absolut ingen anledning till att vara elaka för vill ni egentligen vara den mobbade, ensamma människan som är aggressiv av rädsla? Nej det kan jag inte precis tro på och ja.. Jag måste säga tack & förlåt till Minna som fick mig att tänka efter en hel del genom att jag ställde henne mot väggen o fick min teori bevisad att vem som helst blir aggressiv o motar bort folk om de ställs i ett hörn.

Alla reagerar på ett och samma sätt,de blir aggressiva tillslut för de är trötta, rädda och ensam. Efter ett tag vet man inte vart man ska ta vägen utan fortsätter att vara aggressiv mot folk för de vet inget annat men tittar man noga ser man nog hur sårade de faktiskt är.

Jag vet detta eftersom jag var en av de.. tro't eller ej men jag var en fruktansvärt aggressiv människa förr, med det man upplever så blir man det.. men får man ngn som säger "hej jag vet hur du har det.. och jag bryr mig om dig!" så kan man bli som jag är nu.. en stark och glad människa som absolut är sträng på rättvise delen.

Tack för mig! ^^

Kommentarer
Postat av: Linda :p

Aha, där vet jag exakt vad du pratar om och jag håller med dig, man blir lätt agressiv om man är själv. det känns alltid härligt att veta att folk täcker ens rygg :)

2009-09-12 @ 21:58:48
URL: http://lindacrazyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0